Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Relacje uczestników mobilności realizowanych w ramach programu Erasmus+

Izabela Gorzelańczyk-Nowak – nauczyciel języka polskiego i wychowawca klasy V Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+? Udział w projekcie Erasmus+ pozwolił mi zdobyć nowe doświadczenia i poszerzyć wiedzę. Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych jest dla mnie bardzo ważne. Erasmus+ kojarzy mi się przede wszystkim z rozwojem. Program daje szanse na udział w niezwykłych szkoleniach, wymianę doświadczeń między nauczycielami, podróżowanie, poznawanie różnych zakątków świata. Z pewnością swoje umiejętności i zdobytą wiedzę wykorzystam w mojej pracy zawodowej. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? Uczestniczyłam w czterech szkoleniach Erasmus+. Podczas „Intensywnego kursu języka angielskiego”, który odbył się w Palermo (Włochy) podniosłam swoje umiejętności porozumiewania się w obcym języku, a po kursie rozpoczęłam pracę nad projektem eTwinning. To było niezwykłe wyzwanie i przygoda dla uczniów. Kurs pt. „Wprowadzenie uczenia się opartego na projektach w klasie”, który odbył się w Puerto de la Cruz (teneryfa, Hiszpania), pozwolił mi poznać nowoczesna metodę pracy z dziećmi – PBL (Project Based Learning). Nowe umiejętności sprawiły, że w szkole został zrealizowany pierwszy projekt PBL o Fryderyku Chopinie, a później jeszcze jeden dotyczący majowych świąt. Szkolenie pt. „Specjalnie potrzeby uczniów – praktyki i polityki w Europie”, które odbyło się w Soverato (Włochy), było dla mnie cennym doświadczeniem. Dowiedział się, w jaki sposób organizować proces edukacyjny na świeżym powietrzu i jak wspierać uczniów ze specjalnymi potrzebami podczas lekcji. Wprowadziłam nowe metody do codziennej pracy. Podczas kursu pt. „Innowacyjne metody nauczania”, który odbył się w Puerto de la Cruz (Teneryfa, Hiszpania) poznałam nowe aplikacje i nowoczesne metody nauczania. Projekt Erasmus+ pozwolił mi poszerzyć horyzonty. Poznałam innowacyjne metody i techniki nauczania oraz nauczycieli z innych krajów. To była doskonała okazja do wymiany doświadczeń i rozwoju kompetencji zawodowych. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? Nowe metody i narzędzia wykorzystuje w codziennej pracy. Dzielę się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami i zachęcam ich do wykorzystywania innowacyjnych metod podczas lekcji.

Ksenia Duszyńska – nauczyciel języka angielskiego i wychowawca klas VII-VIII Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+? Zdecydowałam się wziąć udział w projekcie Erasmus+ ponieważ uważam, że jest to doskonała okazja aby zdobyć nowe doświadczenia i poszerzyć swoje horyzonty. Program daje szanse na podróżowanie, zdobycie nowych znajomości, poznawanie kultury i tradycji krajów partnerskich. Mam nadzieję, że zdobytą wiedzę, znajomości będę mogła wykorzystać w mojej pracy zawodowej. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? Uczestniczyłam w dwóch szkoleniach Erasmus+ tj. „Specjalnie potrzeby uczniów – praktyki i polityki w Europie” Soverato oraz „ Innowacyjne metody nauczania” Teneryfa. W trakcie kursów poznałam interesujących ludzi, którzy w bardzo ciekawy sposób przedstawili mi historię i kulturę regionu. Poznałam innowacyjne metody i techniki nauczania, które zamierzam wykorzystać w mojej pracy zawodowej. Miałam możliwość obserwować prace kolegów i koleżanek z krajów partnerskich tj. uczestniczyłam w zajęciach z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestnictwo w tych kursach wpłynęło na rozwój moich kompetencji zawodowych. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? Przede wszystkim poznałam nowe narzędzia i aplikacje, które wykorzystam w mojej codziennej pracy. Mam także zamiar dzielić się zdobytą wiedzą z kolegami i koleżankami w pracy.

Ewa Zawal - nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+? Zdecydowałam się wziąć udział w projekcie Erasmus +, ponieważ zainteresowała mnie tematyka kursu. Umiejętności miękkie, kreatywność oraz inne kompetencje przydatne w mojej dalszej pracy jako nauczyciela historii i wiedzy o społeczeństwie. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? W czasie kursu poznałam różne techniki i sposoby rozwiązywania problemów z wykorzystaniem technologii komputerowej i nie tylko (wizualizacje , prezentacje, gry integracyjne, aplikacje, uczenie się metodą projektu ) ; dowiedziałam się , co wpływa na motywację i kreatywność uczniów i nauczycieli, na czym polegają konstruktywne informacje zwrotne , które przyczyniają się do poczucia psychologicznego bezpieczeństwa i w rezultacie większej odwagi w podejmowaniu wyzwań. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? W swojej pracy zamierzam wykorzystywać różne narzędzia poznane na kursie, a większa świadomość tego, co wpływa na motywację i jej brak pomoże mi w lepszej komunikacji z uczniami.

Małgorzata Przybylska – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i pedagog szkolny. Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+? Zdecydowałam się wziąć udział w projekcie Erasmus+, ponieważ daje on możliwość rozwoju, otwiera nowe możliwości. Oprócz tego projekt stwarza możliwość podróżowania, poznawania nowych ludzi, innych kultur, zwyczajów i tradycji krajów europejskich. Mam nadzieję, że zdobytą wiedzę i doświadczenia będę mogła wykorzystać w pracy zawodowej oraz w życiu osobistym. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? Uczestniczyłam w trzech szkoleniach Erasmus+ tj. „Intensywny kurs języka angielskiego”, który się odbył w Palermo, następnie „Wprowadzenie uczenia się opartego na projektach w klasie” w Puerto de la Cruz (Teneryfa) oraz „Specjalne potrzeby uczniów – praktyki i polityki w Europie” w Soverato we Włoszech. Każde z tych szkoleń było inne i pozwalało poszerzyć i wzbogacić inne wiadomości i umiejętności. Pierwszy kurs podniósł umiejętność porozumiewania się w języku angielskim. Na kolejnym poznałam nową metodę pracy z uczniami PBL, czyli praca na projektach w klasie, natomiast ostatnie szkolenie dotyczące specjalnych potrzeb uczniów. Pokazało mi, jak nową wiedzę przekazywać i stosować w działaniu praktycznym, jak uczyć wychodząc poza mury szkoły oraz jak wspierać dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ich codziennym życiu, nie tylko szkolnym. Poznałam nowe metody i techniki pracy w szkole. Odbyte szkolenia dały mi możliwość podniesienia moich wiadomości i umiejętności oraz pozwoliły podnieść moje kompetencje zawodowe i wzbogaciły mnie o nowe doświadczenia. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? W codziennej pracy w szkole wykorzystuję nowoczesne metody pracy, które poznałam na szkoleniach. Dzielę się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w szkole.

Justyna Gigiel - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i logopeda szkolny Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+? Zdecydowałam się na udział w projekcie, ponieważ chciałam spróbować czegoś nowego i podszkolić język angielski, a udział w projekcie Erasmus + był idealną okazją, żeby to zrobić. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? Doskonaliłam znajomość języka angielskiego. Pracując w międzynarodowej grupie nauczycieli miałam okazję dokonać wymiany doświadczeń zawodowych, a przede wszystkim wzbogacić swój warsztat pracy o nowe pomysły i inspiracje. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? Poznałam wiele nowych narzędzi i programów, które wykorzystuję podczas zajęć. Wiedza i umiejętności zdobyte na kursie podwyższą atrakcyjność i efektywności lekcji, wpłyną na większe zaangażowanie i motywację uczniów, stworzą lepsze warunki do pracy. 

Lidia Soszyńska – dyrektor szkoły, nauczyciel muzyki Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+? Zdecydowałam się wziąć udział w projekcie Erasmus+ z kilku powodów, które były dla mnie niezwykle istotne zarówno w kontekście zawodowym, jak i osobistym. Chciałam przede wszystkim poszerzyć swoje kompetencje dydaktyczne i pedagogiczne, aby móc oferować swoim uczniom jeszcze lepszą jakość nauczania. Erasmus+ oferuje szeroki wachlarz szkoleń i kursów, które są dostosowane do potrzeb nauczycieli. Byłam zainteresowana nowoczesnymi metodami nauczania oraz narzędziami, które mogłyby uczynić moje lekcje bardziej angażującymi i skutecznymi. Udział w projekcie dał mi możliwość poznania i wdrożenia innowacyjnych praktyk edukacyjnych. Chciałam nawiązać kontakt z nauczycielami z innych krajów, aby wymieniać się doświadczeniami, pomysłami i najlepszymi praktykami. Taka współpraca międzynarodowa jest niezwykle cenna i inspirująca. Projekt Erasmus+ dawał mi szansę na doskonalenie umiejętności językowych, co jest kluczowe w dzisiejszym globalnym świecie. Zależało mi na lepszym zrozumieniu i docenieniu różnorodności kulturowej. Wiedza ta jest nieoceniona w pracy w zróżnicowanym środowisku szkolnym. Chciałam również rozwijać swoją kreatywność i innowacyjność, aby móc wprowadzać nowe, świeże pomysły do swojej pracy. Udział w projekcie pozwolił mi na zdobycie inspiracji i narzędzi do twórczego podejścia do nauczania. Uczestnictwo w projekcie Erasmus+ było dla mnie również motywacją do dalszego samorozwoju. Chciałam wciąż się uczyć, rozwijać i doskonalić swoje umiejętności, aby być jak najlepszym nauczycielem. To także okazja do podróżowania, poznawania nowych krajów i kultur. To doświadczenie wzbogaca zarówno zawodowo, jak i osobowo. Te powody sprawiły, że zdecydowałam się na udział w projekcie Erasmus+. Była to dla mnie niezwykła szansa na rozwój, zarówno jako nauczyciela, jak i osoby, która pragnie nieustannie się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? Podczas kursu ERASMUS+ nauczyłam się wielu wartościowych rzeczy, które znacząco wpłynęły na moją pracę w szkole. Poznałam nowoczesne i kreatywne techniki dydaktyczne, które mogę wykorzystać w codziennej pracy, aby uczynić lekcje bardziej angażującymi i efektywnymi. Zyskałam umiejętność korzystania z różnych narzędzi cyfrowych i platform edukacyjnych, co pozwala na wzbogacenie procesu nauczania. Kurs umożliwił mi nawiązanie kontaktów z nauczycielami z innych krajów, co pozwala na wymianę doświadczeń, najlepszych praktyk oraz pomysłów na prowadzenie zajęć. Nauczyłam się, jak planować, realizować i oceniać projekty edukacyjne, co jest kluczowe w pracy nad większymi inicjatywami szkolnymi i współpracą międzynarodową. Zdobyłam wiedzę na temat różnorodności kulturowej oraz umiejętności niezbędne do pracy w zróżnicowanym środowisku, co pomaga w lepszym zrozumieniu i wspieraniu uczniów z różnych środowisk. Kurs pozwolił mi na doskonalenie umiejętności językowych, co jest nieocenione w pracy nauczyciela oraz w komunikacji z uczniami i ich rodzicami. Nauczyłam się, jak stosować kreatywne metody w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych oraz jak inspirować uczniów do myślenia nieszablonowego. Ponadto, udział w czterech zagranicznych kursach nauczył mnie lepiej pokonywać stres oraz radzić sobie w trudnych i nietypowych sytuacjach, m.in. z podejmowaniem inicjatywy, umiejętnością pracy w zespole czy większą otwartością. Nauczyłam się w większym zakresie wykorzystywać multimedia i aplikacje cyfrowe do angażowania uczniów w proces uczenia się. Doceniłam i częściej prowadzę zajęcia na świeżym powietrzu. Bardziej świadomie pomagam uczniom ze specjalnymi potrzebami i stosuję na lekcjach ćwiczenia integrujące grupę. Wspieram motywację i kreatywność uczniów poprzez uczenie oparte na doświadczeniu. Udział w kursie był dla mnie inspiracją do dalszego rozwoju zawodowego i osobistego, co przekłada się na większą motywację do pracy i lepsze wyniki w nauczaniu. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? Dzięki zdobytej wiedzy mogę lepiej przygotowywać lekcje, dostosowywać metody nauczania do potrzeb uczniów i korzystać z nowoczesnych narzędzi edukacyjnych. Zrozumienie psychologii dzieci i młodzieży pozwala mi lepiej motywować uczniów do nauki, rozwiązywać konflikty i wspierać ich rozwój emocjonalny. Wiedza na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych ułatwia mi dostosowywać materiały i metody nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów. Rozwijanie własnych umiejętności kreatywnych daje możliwość wprowadzać nowe, ciekawe metody nauczania, które zachęcają uczniów do aktywnego udziału w lekcjach. Ciągłe zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności umożliwia mi rozwijanie własnych kompetencji zawodowych, co przekłada się na wyższą jakość nauczania i lepsze wyniki uczniów. Wszystkie te aspekty przyczyniają się do stworzenia efektywnego i inspirującego środowiska nauczania, które sprzyja wszechstronnemu rozwojowi uczniów.

Monika Matyjasik - nauczyciel plastyki, religii, wychowawca klasy VI Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus+? Zdecydowałam się wziąć udział w projekcie Erasmus+ ponieważ dzięki temu miałam możliwość podróżowania, odkrywania nowych miejsc i poznawania ciekawych ludzi. A w tak doskonałych okolicznościach, mogłam rozwijać swoje umiejętności zawodowe oraz językowe, wzbogacić warsztat pracy o nowe techniki i narzędzia. Znacząca była chęć poznania nauczycieli uczących w innych szkołach europejskich i wymiana doświadczeń zawodowych. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? Brałam udział w trzech szkoleniach Erasmus+. Pierwsze w Palermo (Sycylia, Włochy)- „Intensywny kurs języka angielskiego”, podczas którego intensywnie pokonywałam swoje bariery językowe, ćwiczyłam umiejętności komunikowania się. Drugie szkolenie w Soverato (Włochy)- „Specjalne potrzeby uczniów – praktyki i polityki w Europie”. Bardzo cenne dla mnie doświadczenie ze względu na możliwość obserwacji i uczestniczenia w zajęciach we włoskiej szkole. Poznałam wiele metod wspierania i nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami. Kolejne szkolenie miało miejsce w Puerto de la Cruz (Teneryfa, Hiszpania), gdzie poznałam nowoczesne metody pracy w grupie, z wykorzystaniem różnych narzędzi, a także nowe aplikacje, które zamierzam wykorzystać w codziennej pracy z uczniami. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? Owoce pracy w tym projekcie posłużą zarówno szkole jak i mnie samej. Podzielę się nabytą wiedzą z innymi nauczycielami. Wprowadzę poznane techniki nauczania na prowadzonych przez siebie lekcjach. Wykorzystam poznane narzędzia oraz aplikacje podczas pracy z uczniami.
 
Joanna Baczyńska - nauczyciel matematyki Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w projekcie Erasmus +? W projekcie Erasmus + zdecydowałam się wziąć udział w celu podniesienia swoich kwalifikacji, zdobycia nowych doświadczeń, poznania kultury i tradycji innych krajów oraz nawiązania nowych kontaktów. Chciałabym także uzupełnić swoją dotychczasową wiedzę lub nabyć nowych umiejętności. Czego nauczyła się Pani podczas kursu? Udział w szkoleniu przyczynił się do przełamania własnych barier językowych, do wzbogacenia słownictwa potrzebnego do porozumiewania się w języku angielskim. Poznałam innowacyjne metody do pracy z dziećmi, które mogą rozbudzić ich kreatywność i chęć do nauki. Poznałam kulturę i tradycje innych krajów. Wzbogaciłam wiedzę na temat ich flory i fauny. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? Nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się do tworzenia pomysłów na ciekawe lekcje, dzięki którym uczniowie angażują się w działania na lekcji, chętnie biorą w nich udział, co powoduje lepsze zapamiętanie nowego materiału. Poznane metody i narzędzia pracy przydadzą się w pracy również z uczniami ze specjalnymi potrzebami. Wiem jak reagować na ich zachowanie, jak traktować ich w procesie nauczania uwzględniając ich predyspozycje i zainteresowania. Zdobyte doświadczenia pomogły mi lepiej pokonywać stres oraz radzić sobie w nietypowych, trudnych sytuacjach.

Justyna Zaradzka-Pawlak – nauczyciel wspomagający, pedagog specjalny Wyjazd do Soverato był moim pierwszym szkoleniem zagranicznym, więc od początku wzbudzał we mnie dużą ekscytację. Wszystkie wykłady i zajęcia praktyczne odbywały się w języku angielskim co było dla mnie dużym osobistym wyzwaniem. Podczas wykładów w Villi Gabriela zdobyłam wiele wiedzy na temat metod pracy oraz statystyk co do nauczania uczniów ze specyficznymi potrzebami w skali Europy. W trakcie mobilności poznałam wielu nauczycieli, którzy pochodzili z innych krajów (Niemcy, Estonia, Słowacja, Czechy, …) i opowiadali jak edukacja wygląda w ich szkołach. Podczas wymiany doświadczeń dostrzegaliśmy wiele różnic i podobieństw. Zdobywając wiedzę w plenerze aktywnie, poprzez działanie poznawałam nowe sposoby przekazywania wiedzy, które bardzo pozytywnie i trwale zapisały się w mojej pamięci. Zwiedzaliśmy antyczne miasto, centrum Soverato, targ rybny, ogród Botaniczny itp. Obecnie chętnie wykorzystuję w pracy zawodowej. Największe wrażenie wywarło na mnie zwiedzanie szkół. Miałam okazje zapoznać się z budynkiem, systemem pracy, zobaczyć prowadzone lekcje, porozmawiać z nauczycielkami, przejrzeć ćwiczenia i zeszyty uczniów. To było niesamowite przeżycie, które przez wiele godzin omawiałam z nauczycielami będącymi ze mną na tej mobilności. Wyjazd okazał się bardzo owocny zawodowo i przyniósł mi wiele osobistych wspomnień, gdyż Soverato i jego okolice, które zwiedzaliśmy kształtując w sobie potrzebę nauki w plenerze, były przepiękne. Codziennie po wykładach i warsztatach omawiałyśmy z nauczycielami zdobytą wiedzę co dało mi kilka spojrzeń na poruszane w ciągu dnia tematy i czasem zmieniało moje poglądy. Nauka w Soverato była dla wspaniałym doświadczeniem za które jestem bardzo wdzięczna. 

Anna Poleska - nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz świetlicy szkolnej Czego nauczyła się Pani podczas kursu? W trakcie kursu, który odbył się na Teneryfia, nauczyłam się jak zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy w nowoczesny sposób. Poznałam metodę PBL, która angażuje każdego ucznia w proces nauczania. Nauczyłam się krok po kroku jak przeprowadzić projekt w klasie, poprzez zastosowanie 5 najważniejszych komponentów PBL. Dowiedziałam się w jaki sposób pokierować i wspierać uczniów w jego realizacji. Nauczyłam się wykorzystywać narzędzia i aplikacje internetowe np. Mentimeter. W jaki sposób nabyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Pani codziennej pracy w szkole? Uważam, że zdobyta wiedza oraz umiejętności przydadzą mi się w codziennej pracy. Na kursie poznałam wiele nowych narzędzi i aplikacji, które wykorzystam na moich zajęciach. Podczas kursu przygotowałam plan lekcji z wykorzystaniem metody PBL oraz zaprezentowałam go innym uczestnikom kursu. Stąd wiedzę praktyczną, będę mogła wykorzystać na lekcji w swojej szkole. Ciekawe metody i techniki pracy z uczniami z którymi zapoznałam się podczas kursu, znacząco wpłyną na atrakcyjność prowadzonych przeze mnie zajęć.
 

Galeria zdjęć

KBsGn_Hz ZDHjMnhZ J1xZcMi_ AB
powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.